Tematyka

 Wśród medioznawców nieustannie trwają dyskusją nad naturą Internetu, komunikacji internetowej oraz zmianą, jaką Internet powoduje w naszym codziennym życiu.  Istotą Internetu jest komunikacja, która dokonuje się na wielu płaszczyznach i z wykorzystaniem wielu technik. 

 Potencjał, który tkwi w komunikacyjnych możliwościach Internetu, już dawno zauważyli specjaliści w zakresie public relations, reklamy i marketingu, wykorzystując go do budowania świadomości marki i pozyskiwania jej zwolenników. Jednocześnie jednak znane są przypadki, gdy potęga Internetu powodowała poważne kryzysy wizerunkowe firm czy produktów. Przy czym nie mówimy tu wyłącznie o typowej reklamie internetowej czy witrynach www, stanowiących wizytówki instytucji (które poprzez odpowiednie pozycjonowanie toczą zażarty bój o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach). Ogromny potencjał w tym względzie tkwi także w mediach społecznościowych, blogach i aplikacjach. Internetowe strategie, planowanie kampanii, zachowania konsumenckie – to wszystko staje się przedmiotem wzmożonych i pogłębionych badań.

Internet staje się także przestrzenią rekrutacji pracowników i przyciągania uwagi potencjalnych pracodawców. Jest miejscem ożywionej działalności religii, kościołów i związków wyznaniowych. Staje się po prostu wirtualnym targowiskiem produktów, ale również poglądów i opinii.

  Te wszystkie zagadnienia będą przedmiotem naszych konferencyjnych rozważań.

   Główne obszary tematyczne:

- Kreowanie marki w Internecie

- Kryzysy wizerunkowe w Internecie: geneza, zapobieganie, rozwiązywanie

- Etyka public relations i marketingu w Internecie

- Analizy udanych i nieudanych kampanii internetowych

- Internet w promocji zdrowia i usług medycznych

- niestandardowe formy marketingu internetowego (narzędzia wiki, Google, gry, podkasty, inne)

- psychologia zachowań konsumenckich w Internecie

- marketing mobilny

- PR i marketing w social media i blogosferze

  Jesteśmy oczywiście otwarci na wszelkie własne propozycje Uczestników, zgodne z tematyką konferencji.