Tematyka
Wśród medioznawców nieustannie trwają dyskusją nad naturą Internetu, komunikacji internetowej oraz zmianą, jaką Internet powoduje w naszym codziennym życiu. Istotą Internetu jest komunikacja, która dokonuje się na wielu płaszczyznach i z wykorzystaniem wielu technik.
Potencjał, który tkwi w komunikacyjnych możliwościach Internetu, już dawno zauważyli specjaliści w zakresie public relations, reklamy i marketingu, wykorzystując go do budowania świadomości marki i pozyskiwania jej zwolenników. Jednocześnie jednak znane są przypadki, gdy potęga Internetu powodowała poważne kryzysy wizerunkowe firm czy produktów. Przy czym nie mówimy tu wyłącznie o typowej reklamie internetowej czy witrynach www, stanowiących wizytówki instytucji (które poprzez odpowiednie pozycjonowanie toczą zażarty bój o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach). Ogromny potencjał w tym względzie tkwi także w mediach społecznościowych, blogach i aplikacjach. Internetowe strategie, planowanie kampanii, zachowania konsumenckie – to wszystko staje się przedmiotem wzmożonych i pogłębionych badań.
Internet staje się także przestrzenią rekrutacji pracowników i przyciągania uwagi potencjalnych pracodawców. Jest miejscem ożywionej działalności religii, kościołów i związków wyznaniowych. Staje się po prostu wirtualnym targowiskiem produktów, ale również poglądów i opinii.
Te wszystkie zagadnienia będą przedmiotem naszych konferencyjnych rozważań.
Główne obszary tematyczne:
- Kreowanie marki w Internecie
- Kryzysy wizerunkowe w Internecie: geneza, zapobieganie, rozwiązywanie
- Etyka public relations i marketingu w Internecie
- Analizy udanych i nieudanych kampanii internetowych
- Internet w promocji zdrowia i usług medycznych
- niestandardowe formy marketingu internetowego (narzędzia wiki, Google, gry, podkasty, inne)
- psychologia zachowań konsumenckich w Internecie
- marketing mobilny
- PR i marketing w social media i blogosferze
Jesteśmy oczywiście otwarci na wszelkie własne propozycje Uczestników, zgodne z tematyką konferencji.