Program

Środa, 5 grudnia 2012 r.

SESJA PLENARNA

AULA IM. JANA PAWŁA II

Moderator: ks. dr Andrzej Adamski, dyrektor Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa

10.00 Otwarcie konferencji 

10.30 dr Agnieszka Roguska, Uniwersytet Przyrodniczo–Humanistyczny w Siedlcach, Wydział Humanistyczny, Instytut Pedagogiki, Miejsce mediów lokalnych w internetowej rzeczywistości

10.50 mgr Justyna Mieczkowska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Wykorzystanie shockvertisingu w internetowych reklamach społecznych dotyczących profilaktyki uzależnień i promocji zdrowia

11.10 dr Marcin Kowalczyk, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Ekonomii i Administrowania Instytucjami Publicznymi, Wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie konsultacji społecznych – analiza wybranych przypadków

11.30 mgr Kinga Cybulska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, W sieci opinii

11.50 dr Tomasz Olczyk, Uniwersytet Warszawski, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Facebook w amerykańskiej kampanii prezydenckiej 

12.10 ks. dr Józef Kloch, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Promocja dzieł charytatywnych w Internecie

12.30 dyskusja

12.45 przerwa obiadowa
 

SESJE RÓWNOLEGŁE (13.45-15.45)

 

PANEL 1

AULA IM. JANA PAWŁA II

KOMUNIKACJA W SIECI

Moderator: dr Jan Jaroszyński

1. mgr Anna Jaroszyńska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Stylistyka języka dziennikarskiego w Internecie

2. dr Jan Jaroszyński, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Podcasting skutecznym narzędziem komunikowania społecznego 

3. mgr Ewa Walewska, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny, Budowanie marki i kreowanie wizerunku w wirtualnych światach. Marketing oraz promocja działań artystycznych w Second Life

4. mgr Katarzyna Stępkowska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Nauk Historycznych i Społecznych/ Wydział Filozofii Chrześcijańskiej,Seksualizacja wizerunku w cyberprzestrzeni – przyczyny i skutki. Analiza zjawiska w aspekcie psychospołecznym 

5. mgr Magdalena Michno, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Politologii, STOP! Obrona praw człowieka w Internecie – analiza wybranych kampanii społecznych NGO’s

dyskusja

   

PANEL 2

SALA 043 (STARY BUDYNEK)

REKLAMA W SIECI

Moderator: mgr Kinga Cybulska

 1. mgr Aleksandra Powierska, Uniwersytet Jagielloński, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Facebook dla matek, matki dla Facebooka- o kampaniach promocyjnych skierowanych do matek w mediach społecznościowych

2. mgr Marika Anna Boińska, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Wydział Nauk Humanistycznych, Internet jako skuteczne narzędzie reklamy społecznej

3. Aleksander Adamus, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Społecznych/ Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, „WSO ZMECH ponad wszystko!” Ponowoczesne sposoby promocji sił zbrojnych

4. mgr Aneta Makowiec,  Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji, Prawne aspekty reklamy w Sieci

5. dr Marta Jarosz, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego,  Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa,  Mistrzynie autoreklamy - polskie blogerki modowe, które podbijają show-biznes

dyskusja

 

PANEL 3

SALA 052 (STARY BUDYNEK)

IKONOSFERA INTERNETU

Moderator: mgr Sylwia Konopacka-Bąk
  

1. mgr Izabela Kurczewska, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Wydział Kulturoznawstwa, Internet drugim ekranem telewizji- współ-konsumpcja i komplementarność

2. dr Krzysztof Groń, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Design, a formy współczesnej komunikacji

3. mgr Adam Andrysek, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny, Parateksty dzieł filmowych jako skuteczna forma promocji przekazów audiowizualnych w Internecie

4. Jakub Ochnio, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, Funkcjonowanie fotografii w przestrzeni wirtualnej

5. mgr Sylwia Konopacka-Bąk, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Fotokreacja. Fotomanipulacja

dyskusja

 

  

 Czwartek, 6 grudnia 2012 r.

OGÓLNY PLAN DNIA:

9.30-11.15 SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 1

11.15-11.45 PRZERWA KAWOWA (STOŁÓWKA, POZIOM -2)

11.45-13.30 SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 2

13.30-14.30 PRZERWA OBIADOWA (STOŁÓWKA, POZIOM -2)

14.30-16.30 SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 3

 

SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 1

 PANEL 4

SALA 043 (STARY BUDYNEK), godz. 9.30-11.15

POLITYKA W SIECI

Moderator: dr Marta Jarosz
 

 1. mgr Maria Wąsicka, Uniwersytet im. Adama Mickiewicz w Poznaniu, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Internet instrumentem kreowania wizerunku polityka

2. mgr Marta Śleziak, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, Tradycja w nowoczesności. Kampania prezydencka 2010 w Internecie

3. mgr Kinga Jaruga, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Nauk Społecznych, Obama vs. Romney – oblicza wirtualnej rywalizacji 

4. mgr Katarzyna Bielesz,  Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Czy tylko Facebook i Tweeter? Social media w polskich kampaniach politycznych  

5. mgr Anna Szwed, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Politologii, Zakład Myśli Politycznej, Internetowe spoty wyborcze – wybory 2011 w Polsce

dyskusja

 

PANEL 5

AULA IM. JANA PAWŁA II, godz. 9.30-11.15

CZŁOWIEK, MARKETING I SIEĆ

Moderator: dr Monika Marta Przybysz
 

 1. mgr Izabela Wasztyl, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, Wszyscy jesteśmy gospodarzami – analiza kampanii społecznej na Euro 2012 

2. dr Monika Marta Przybysz, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Shockvertising symboliką religijną w reklamach komercyjnych w kontekście mediów społecznościowych

3. mgr Bożena Brzostowska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Promocja kompetencji komunikacyjnych osób cyfrowo wykluczonych z pokolenia 50+

4. Małgorzata Tkaczyk, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Co kupi internauta? 

5. mgr Olga Szadkowska, Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki, „3maj z Żubrem”. O języku w służbie social ads

dyskusja

 

PANEL 6

SALA 052 (STARY BUDYNEK), godz. 9.30-11.15

RELIGIA W SIECI

Moderator: ks. dr Krzysztof Marcyński 

 

1. mgr Kamila Kwasik, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Bądź święty! O działaniach promocyjnych polskich jezuitów w Internecie  

2. mgr Kinga Kłósek, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Jaki obraz Biblii wyłania się z polskiego Internetu?

3. ks. dr Paweł Maciaszek, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Nowe media w procesie ewangelizacji

4. mgr Natalia Moćko, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny, Sacrum vs reklama, czyli kilka słów o tym, czy wszystkie chwyty w marketingu dozwolone

5. mgr Dariusz Dębecki, Polska Akademia Nauk w Warszawie, Instytut Slawistyki, Promocja sacrum na wybranych profilach społeczności internetowej Facebook 

6. ks. dr Krzysztof Marcyński, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Aplikacje religijne jako nowa forma przekazu wiary

dyskusja

PANEL 7

SALA 224 (ŁĄCZNIK), godz. 9.30-11.15

ZDROWIE W SIECI

Moderator: dr Aleksandra Gralczyk

1. mgr Magdalena Pataj, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Politologii, Internet w służbie zdrowiu – kampanie prozdrowotne w sieci

2. mgr Tomira Chmielewska-Ignatowicz,  Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej w Warszawie, Wydział Nauk Humanistycznych, Komunikatywnylekarz.pl…rzecz o komunikacji: lekarz – pacjent i PR w usługach medycznych 

3. lek. med. mgr Justyna Kinga Stępkowska/ mgr Katarzyna Małgorzata Stępkowska,  Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Nauk Historycznych i Społecznych, Internet jako narzędzie promocji zdrowia i usług medycznych- między prawem a bezprawiem. Medyczne i prawne uwarunkowania promocji farmaceutyków w Internecie 

4. mgr Anna Gębalska-Berekets, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego,  Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, „Polaku lecz się sam…” Internetowe porady medyczne – prewencja chorób, edukacja zdrowotna czy forma leczenia na odległość? Prezentacja medycyny online na wybranych przykładach

5. dr Monika Gregorowicz, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Filologiczno-Historyczny, Teorie uprzejmości w języku Internetu   

dyskusja

 

SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 2

 PANEL 8

AULA IM. JANA PAWŁA II, godz. 11.45-13.30

MIASTA I SPOŁECZNOŚCI W INTERNECIE

Moderator: dr Piotr Drzewiecki 

 1. mgr Mateusz Żukowski, Uniwersytet Marii Curie–Skłodowskie w Lublinie, Wydział Politologii, Marketing miast na portalu społecznościowym Facebook 

2. mgr Bartłomiej Machnik, Uniwersytet Opolski, Wydział Historyczno-Pedagogiczny, Komunikowanie w samorządzie terytorialnym. Rola i wykorzystywanie nowych mediów na przykładzie Rady Miasta Opola

3. mgr Aneta Pawłowska, Uniwersytet Jagielloński, Wydział Biologii i Nauk o Ziemi, Turystyka kulturowa w Internecie. Analiza możliwości zastosowania nowych mediów w promocji atrakcyjności turystycznej w Polsce 

4. mgr Maria Michniowska, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Nauk Społecznych, Miasto w przestrzeni wirtualnej. Przykład Bielska-Białej

5. mgr Agnieszka Antonow,  Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Społecznych, Kreacja czy stagnacja? Wizerunek stowarzyszeń kibiców piłkarskiej ekstraklasy w Internecie 

dyskusja

 

PANEL 9

SALA 043 (STARY BUDYNEK), godz. 11.45-13.30

NAUKA I KULTURA W SIECI

Moderator: mgr Paweł Płatek 

 1. mgr Marek Maruszczak, Uniwersytet Warmińsko Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Wpływ rosnącej popularności self-publishingu na zmiany wydawniczych trendów marketingowych 

2. dr Monika Wąsik, Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Stałe łącze z Kulturą czyli marketing teatru online

3. mgr Katarzyna Staniszewska, Sopocka Szkoła Wyższa, Wydział Ekonomiczno- Społeczny, Kultura popularna jako nośnik znaczeń marki w Internecie 

4. mgr Marika Wata, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Społecznych, Promocja nauki i edukacji w Internecie – przegląd istniejących tendencji

5. mgr Jan Głowacki, Akademia Ignatianum w Krakowie, Promocja muzyki w Internecie. Wiedza, sztuka, reklama

dyskusja

 

PANEL 10

SALA 052 (STARY BUDYNEK), godz. 11.45-13.30

BLOGOSFERA I MARKETING

Moderator: mgr Kamila Kwasik

 1. mgr Waldemar Mazur, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, Reklama w polskiej blogosferze

2. mgr Agnieszka Morzy, Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki, NaTemat.pl – analiza strategii wizerunkowych stosowanych przez autorów blogów w „polskim Huffingtonpost”- perspektywa medioznawcy i blogera 

3. mgr Przemysław Szews, Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Blog jako narzędzie kreowania nazwiska dziennikarza sportowego w Internecie na przykładach sokolimokiem.tv i polsport 

4. mgr Klaudia Koniecko, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Marketing w blogosferze – wykorzystanie blogów urodowych jako nośników reklamy produktu

5. mgr Anna Wilińska-Zelek, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Prawa i Administracji, Blog w świetle prawa prasowego 

6. mgr Martyna Nowakowska, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Politologii, Blogi i vlogi internetowe jako nowa forma komunikowania  

dyskusja

 

PANEL 11

SALA 224 (ŁĄCZNIK), godz. 11.45-13.30

PSYCHOLOGIA I ETYKA W SIECI

Moderator: dr Małgorzata Laskowska

 1. mgr Magdalena Jankowska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Społecznych, Internetowe wsparcie na zamkniętych forach dla osób z zaburzeniami żywienia 

2. mgr Daria Maciołek/ mgr Dariusz Poleszak, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Społecznych, Internet - wyzwanie czy zagrożenie w kształtowaniu tożsamości młodego konsumenta

3. dr Aleksandra Gralczyk, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego,  Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Psychopatologia komunikacji wirtualnej

4. dr Małgorzata Laskowska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Komercjalizacja komunikacji w social media w perspektywie etycznej

dyskusja

 SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 3

 PANEL 12

SALA 043 (STARY BUDYNEK), godz. 14.30-16.30

SPECJALIŚCI I PRACODAWCY W SIECI

Moderator: mgr Magdalena Butkiewicz 

 1. mgr Karolina Dziewulska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Jak wypromować się w sieci? Strona internetowa, blog i konta w serwisach społecznościowych wirtualną wizytówką dziennikarza i specjalisty ds. public relations  

2. mgr Patrycja Staniszewska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Prawa Kanonicznego/ Wydział Teologiczny, Wizerunek pracodawcy i pracownika w Internecie – aspekty prawne zamieszczania informacji na forach i portalach społecznościowych  

3. lic. Justyna Sujka, Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Kreowanie wizerunku specjalisty w sieci, na rynku polskim, włoskim i niemieckim

4. mgr Agata Matuszewska, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Internet jako narządzie budowania wizerunku pracodawcy

5. mgr Magdalena Butkiewicz, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Nowe formy zarabiania w sieci. Analiza rynku Forex  

dyskusja

 PANEL 13

SALA 052 (STARY BUDYNEK), godz. 14.30-16.30

PYTANIA I WYZWANIA INTERNETU

Moderator: dr Marek Robak

 1. ks. mgr Grzegorz Umiński, Katolicki Uniwersytet Lubelski,  Instytut Edukacji Medialnej, Internet - tylko medium społecznego przekazu?

2. Dominik Maksymilian Ochman,  Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego,  Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Netykieta, czyli jak ocalić siebie w równoległym świecie?

3. dr Miłosz Babecki, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Promocja postaw – negacja marek. Reklamowe i antyreklamowe funkcje gier internetowych

4. mgr Marta Brzezińska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Kościół na fejsie – kreowanie wizerunku na portalu społecznościowym

5. dr Marek Robak, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego,  Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Wykorzystanie analizy danych w marketingu internetowym 

dyskusja

 

 PANEL 14

AULA IM. JANA PAWŁA II, godz. 14.30-16.30

STUDIUM PRZYPADKU W INTERNECIE

Moderator: ks. dr Zenon Hanas SAC

 1. mgr Anna Kołodziej, Uniwersytet Śląski, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji, Etnologia online - nowe szanse, zagrożenia i wyzwania 

2. mgr Tomasz Knecht, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego,  Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Internet w „Żółtej Ramce”. Kreowanie wizerunku magazynu National Geographic w Internecie 

3. mgr Magdalena Rozenek,  Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania/Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Komunikacja kryzysowa w Internecie – studium przypadku

4. mgr Wioletta Wejngold-Wołodkowicz, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, E-mail marketing jako forma skutecznej reklamy w Internecie na przykładzie wybranych banków

5. ks. dr Zenon Hanas, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego,  Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Jakość informacji w komunikacji internetowej

dyskusja