Program
Środa, 5 grudnia 2012 r.
SESJA PLENARNA
AULA IM. JANA PAWŁA II
Moderator: ks. dr Andrzej Adamski, dyrektor Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa
10.00 Otwarcie konferencji
10.30 dr Agnieszka Roguska, Uniwersytet Przyrodniczo–Humanistyczny w Siedlcach, Wydział Humanistyczny, Instytut Pedagogiki, Miejsce mediów lokalnych w internetowej rzeczywistości
10.50 mgr Justyna Mieczkowska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Wykorzystanie shockvertisingu w internetowych reklamach społecznych dotyczących profilaktyki uzależnień i promocji zdrowia
11.10 dr Marcin Kowalczyk, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Prawa i Administracji, Katedra Ekonomii i Administrowania Instytucjami Publicznymi, Wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie konsultacji społecznych – analiza wybranych przypadków
11.30 mgr Kinga Cybulska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, W sieci opinii
11.50 dr Tomasz Olczyk, Uniwersytet Warszawski, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych, Facebook w amerykańskiej kampanii prezydenckiej
12.10 ks. dr Józef Kloch, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Promocja dzieł charytatywnych w Internecie
12.30 dyskusja
12.45 przerwa obiadowa
SESJE RÓWNOLEGŁE (13.45-15.45)
PANEL 1
AULA IM. JANA PAWŁA II
KOMUNIKACJA W SIECI
Moderator: dr Jan Jaroszyński
1. mgr Anna Jaroszyńska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Stylistyka języka dziennikarskiego w Internecie
2. dr Jan Jaroszyński, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Podcasting skutecznym narzędziem komunikowania społecznego
3. mgr Ewa Walewska, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny, Budowanie marki i kreowanie wizerunku w wirtualnych światach. Marketing oraz promocja działań artystycznych w Second Life
4. mgr Katarzyna Stępkowska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Nauk Historycznych i Społecznych/ Wydział Filozofii Chrześcijańskiej,Seksualizacja wizerunku w cyberprzestrzeni – przyczyny i skutki. Analiza zjawiska w aspekcie psychospołecznym
5. mgr Magdalena Michno, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Politologii, STOP! Obrona praw człowieka w Internecie – analiza wybranych kampanii społecznych NGO’s
dyskusja
PANEL 2
SALA 043 (STARY BUDYNEK)
REKLAMA W SIECI
1. mgr Aleksandra Powierska, Uniwersytet Jagielloński, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Facebook dla matek, matki dla Facebooka- o kampaniach promocyjnych skierowanych do matek w mediach społecznościowych
2. mgr Marika Anna Boińska, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Wydział Nauk Humanistycznych, Internet jako skuteczne narzędzie reklamy społecznej
3. Aleksander Adamus, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk Społecznych/ Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych, „WSO ZMECH ponad wszystko!” Ponowoczesne sposoby promocji sił zbrojnych
4. mgr Aneta Makowiec, Uniwersytet Jagielloński, Wydział Prawa i Administracji, Prawne aspekty reklamy w Sieci
5. dr Marta Jarosz, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Mistrzynie autoreklamy - polskie blogerki modowe, które podbijają show-biznes
dyskusja
PANEL 3
SALA 052 (STARY BUDYNEK)
IKONOSFERA INTERNETU
1. mgr Izabela Kurczewska, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Wydział Kulturoznawstwa, Internet drugim ekranem telewizji- współ-konsumpcja i komplementarność
2. dr Krzysztof Groń, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Design, a formy współczesnej komunikacji
3. mgr Adam Andrysek, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny, Parateksty dzieł filmowych jako skuteczna forma promocji przekazów audiowizualnych w Internecie
4. Jakub Ochnio, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, Funkcjonowanie fotografii w przestrzeni wirtualnej
5. mgr Sylwia Konopacka-Bąk, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Fotokreacja. Fotomanipulacja
dyskusja
Czwartek, 6 grudnia 2012 r.
OGÓLNY PLAN DNIA:
9.30-11.15 SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 1
11.15-11.45 PRZERWA KAWOWA (STOŁÓWKA, POZIOM -2)
11.45-13.30 SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 2
13.30-14.30 PRZERWA OBIADOWA (STOŁÓWKA, POZIOM -2)
14.30-16.30 SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 3
SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 1
PANEL 4
SALA 043 (STARY BUDYNEK), godz. 9.30-11.15
POLITYKA W SIECI
1. mgr Maria Wąsicka, Uniwersytet im. Adama Mickiewicz w Poznaniu, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Internet instrumentem kreowania wizerunku polityka
2. mgr Marta Śleziak, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, Tradycja w nowoczesności. Kampania prezydencka 2010 w Internecie
3. mgr Kinga Jaruga, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Nauk Społecznych, Obama vs. Romney – oblicza wirtualnej rywalizacji
4. mgr Katarzyna Bielesz, Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Czy tylko Facebook i Tweeter? Social media w polskich kampaniach politycznych
5. mgr Anna Szwed, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Politologii, Zakład Myśli Politycznej, Internetowe spoty wyborcze – wybory 2011 w Polsce
dyskusja
PANEL 5
AULA IM. JANA PAWŁA II, godz. 9.30-11.15
CZŁOWIEK, MARKETING I SIEĆ
1. mgr Izabela Wasztyl, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, Wszyscy jesteśmy gospodarzami – analiza kampanii społecznej na Euro 2012
2. dr Monika Marta Przybysz, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Shockvertising symboliką religijną w reklamach komercyjnych w kontekście mediów społecznościowych
3. mgr Bożena Brzostowska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Promocja kompetencji komunikacyjnych osób cyfrowo wykluczonych z pokolenia 50+
4. Małgorzata Tkaczyk, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Co kupi internauta?
5. mgr Olga Szadkowska, Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki, „3maj z Żubrem”. O języku w służbie social ads
dyskusja
PANEL 6
SALA 052 (STARY BUDYNEK), godz. 9.30-11.15
RELIGIA W SIECI
Moderator: ks. dr Krzysztof Marcyński
1. mgr Kamila Kwasik, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Bądź święty! O działaniach promocyjnych polskich jezuitów w Internecie
2. mgr Kinga Kłósek, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Jaki obraz Biblii wyłania się z polskiego Internetu?
3. ks. dr Paweł Maciaszek, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Nowe media w procesie ewangelizacji
4. mgr Natalia Moćko, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny, Sacrum vs reklama, czyli kilka słów o tym, czy wszystkie chwyty w marketingu dozwolone
5. mgr Dariusz Dębecki, Polska Akademia Nauk w Warszawie, Instytut Slawistyki, Promocja sacrum na wybranych profilach społeczności internetowej Facebook
6. ks. dr Krzysztof Marcyński, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Aplikacje religijne jako nowa forma przekazu wiary
dyskusja
PANEL 7
SALA 224 (ŁĄCZNIK), godz. 9.30-11.15
ZDROWIE W SIECI
Moderator: dr Aleksandra Gralczyk
1. mgr Magdalena Pataj, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Politologii, Internet w służbie zdrowiu – kampanie prozdrowotne w sieci
2. mgr Tomira Chmielewska-Ignatowicz, Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej w Warszawie, Wydział Nauk Humanistycznych, Komunikatywnylekarz.pl…rzecz o komunikacji: lekarz – pacjent i PR w usługach medycznych
3. lek. med. mgr Justyna Kinga Stępkowska/ mgr Katarzyna Małgorzata Stępkowska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Nauk Historycznych i Społecznych, Internet jako narzędzie promocji zdrowia i usług medycznych- między prawem a bezprawiem. Medyczne i prawne uwarunkowania promocji farmaceutyków w Internecie
4. mgr Anna Gębalska-Berekets, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, „Polaku lecz się sam…” Internetowe porady medyczne – prewencja chorób, edukacja zdrowotna czy forma leczenia na odległość? Prezentacja medycyny online na wybranych przykładach
5. dr Monika Gregorowicz, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Filologiczno-Historyczny, Teorie uprzejmości w języku Internetu
dyskusja
SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 2
PANEL 8
AULA IM. JANA PAWŁA II, godz. 11.45-13.30
MIASTA I SPOŁECZNOŚCI W INTERNECIE
Moderator: dr Piotr Drzewiecki
1. mgr Mateusz Żukowski, Uniwersytet Marii Curie–Skłodowskie w Lublinie, Wydział Politologii, Marketing miast na portalu społecznościowym Facebook
2. mgr Bartłomiej Machnik, Uniwersytet Opolski, Wydział Historyczno-Pedagogiczny, Komunikowanie w samorządzie terytorialnym. Rola i wykorzystywanie nowych mediów na przykładzie Rady Miasta Opola
3. mgr Aneta Pawłowska, Uniwersytet Jagielloński, Wydział Biologii i Nauk o Ziemi, Turystyka kulturowa w Internecie. Analiza możliwości zastosowania nowych mediów w promocji atrakcyjności turystycznej w Polsce
4. mgr Maria Michniowska, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Nauk Społecznych, Miasto w przestrzeni wirtualnej. Przykład Bielska-Białej
5. mgr Agnieszka Antonow, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Społecznych, Kreacja czy stagnacja? Wizerunek stowarzyszeń kibiców piłkarskiej ekstraklasy w Internecie
dyskusja
PANEL 9
SALA 043 (STARY BUDYNEK), godz. 11.45-13.30
NAUKA I KULTURA W SIECI
Moderator: mgr Paweł Płatek
1. mgr Marek Maruszczak, Uniwersytet Warmińsko Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Wpływ rosnącej popularności self-publishingu na zmiany wydawniczych trendów marketingowych
2. dr Monika Wąsik, Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Stałe łącze z Kulturą czyli marketing teatru online
3. mgr Katarzyna Staniszewska, Sopocka Szkoła Wyższa, Wydział Ekonomiczno- Społeczny, Kultura popularna jako nośnik znaczeń marki w Internecie
4. mgr Marika Wata, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Społecznych, Promocja nauki i edukacji w Internecie – przegląd istniejących tendencji
5. mgr Jan Głowacki, Akademia Ignatianum w Krakowie, Promocja muzyki w Internecie. Wiedza, sztuka, reklama
dyskusja
PANEL 10
SALA 052 (STARY BUDYNEK), godz. 11.45-13.30
BLOGOSFERA I MARKETING
Moderator: mgr Kamila Kwasik
1. mgr Waldemar Mazur, Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny, Reklama w polskiej blogosferze
2. mgr Agnieszka Morzy, Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki, NaTemat.pl – analiza strategii wizerunkowych stosowanych przez autorów blogów w „polskim Huffingtonpost”- perspektywa medioznawcy i blogera
3. mgr Przemysław Szews, Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Blog jako narzędzie kreowania nazwiska dziennikarza sportowego w Internecie na przykładach sokolimokiem.tv i polsport
4. mgr Klaudia Koniecko, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Marketing w blogosferze – wykorzystanie blogów urodowych jako nośników reklamy produktu
5. mgr Anna Wilińska-Zelek, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Prawa i Administracji, Blog w świetle prawa prasowego
6. mgr Martyna Nowakowska, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Politologii, Blogi i vlogi internetowe jako nowa forma komunikowania
dyskusja
PANEL 11
SALA 224 (ŁĄCZNIK), godz. 11.45-13.30
PSYCHOLOGIA I ETYKA W SIECI
Moderator: dr Małgorzata Laskowska
1. mgr Magdalena Jankowska, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Społecznych, Internetowe wsparcie na zamkniętych forach dla osób z zaburzeniami żywienia
2. mgr Daria Maciołek/ mgr Dariusz Poleszak, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Nauk Społecznych, Internet - wyzwanie czy zagrożenie w kształtowaniu tożsamości młodego konsumenta
3. dr Aleksandra Gralczyk, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Psychopatologia komunikacji wirtualnej
4. dr Małgorzata Laskowska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Komercjalizacja komunikacji w social media w perspektywie etycznej
dyskusja
SESJE RÓWNOLEGŁE - SERIA 3
PANEL 12
SALA 043 (STARY BUDYNEK), godz. 14.30-16.30
SPECJALIŚCI I PRACODAWCY W SIECI
Moderator: mgr Magdalena Butkiewicz
1. mgr Karolina Dziewulska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Jak wypromować się w sieci? Strona internetowa, blog i konta w serwisach społecznościowych wirtualną wizytówką dziennikarza i specjalisty ds. public relations
2. mgr Patrycja Staniszewska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Prawa Kanonicznego/ Wydział Teologiczny, Wizerunek pracodawcy i pracownika w Internecie – aspekty prawne zamieszczania informacji na forach i portalach społecznościowych
3. lic. Justyna Sujka, Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Kreowanie wizerunku specjalisty w sieci, na rynku polskim, włoskim i niemieckim
4. mgr Agata Matuszewska, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Internet jako narządzie budowania wizerunku pracodawcy
5. mgr Magdalena Butkiewicz, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Nowe formy zarabiania w sieci. Analiza rynku Forex
dyskusja
SALA 052 (STARY BUDYNEK), godz. 14.30-16.30
PYTANIA I WYZWANIA INTERNETU
Moderator: dr Marek Robak
1. ks. mgr Grzegorz Umiński, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Instytut Edukacji Medialnej, Internet - tylko medium społecznego przekazu?
2. Dominik Maksymilian Ochman, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Netykieta, czyli jak ocalić siebie w równoległym świecie?
3. dr Miłosz Babecki, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, Promocja postaw – negacja marek. Reklamowe i antyreklamowe funkcje gier internetowych
4. mgr Marta Brzezińska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Kościół na fejsie – kreowanie wizerunku na portalu społecznościowym
5. dr Marek Robak, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Wykorzystanie analizy danych w marketingu internetowym
dyskusja
PANEL 14
AULA IM. JANA PAWŁA II, godz. 14.30-16.30
STUDIUM PRZYPADKU W INTERNECIE
Moderator: ks. dr Zenon Hanas SAC
1. mgr Anna Kołodziej, Uniwersytet Śląski, Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji, Etnologia online - nowe szanse, zagrożenia i wyzwania
2. mgr Tomasz Knecht, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Internet w „Żółtej Ramce”. Kreowanie wizerunku magazynu National Geographic w Internecie
3. mgr Magdalena Rozenek, Uniwersytet Warszawski, Wydział Zarządzania/Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Komunikacja kryzysowa w Internecie – studium przypadku
4. mgr Wioletta Wejngold-Wołodkowicz, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Humanistyczny, E-mail marketing jako forma skutecznej reklamy w Internecie na przykładzie wybranych banków
5. ks. dr Zenon Hanas, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Instytut Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa, Jakość informacji w komunikacji internetowej